dare 2 dream

Blogul lui andreileca78

Petrosani – Obarsia Lotrului – Ranca


In week-end-ul trecut am facut o iesire la Obarsia Lotrului unde planificasem sa stam o noapte in cortul luat de la SIP (cu multumirile de rigoare).
Drumul din Petrosani pana la Obarsia Lotrului este groaznic, sub orice critica, practic nu poate fi numit drum, cei 30-40 de km mancandu-ti zilele (mie mi-au facut-o). Dupa noaptea petrecuta in cort, gandindu-ma cu groaza la traseul de intors, la un moment dat voiam sa ne intoarcem prin Voineasa – Ramnicu Valcea, am vorbit cu diverse persoane care m-au indrumat pe traseul Obarsia Lotrului – Ranca – Novaci – Tg. Jiu pentru intoarcere. Asa am si facut si nu-mi pare rau.
De la Obarsia Lotrului la Ranca sunt cam 20-25 de km, din care aproape jumate sunt de nota 10 (asfalt proaspat si bun), 6-7 km sunt bine tasati, restul 7-8 km fiind mai dificili, adica drumul este pietros si impune o viteza destul de redusa.
Peisajul este mirific (a se vedea cele cateva poze de mai jos facute cu telefonul), iar drumul pe Transalpina la 2200 m promite a fi cel mai frumos din tara, traseul Obarsia Lotrului – Ranca este mult mai bun fata de Petrosani – Obarsia Lotrului. Coborarea din Ranca in Novaci si apoi in Tg. Jiu se face de asemenea in conditii excelente.
Si mai bine este ca pe Tranalpina se lucreaza in mai multe portiuni ale drumului (cred ca apartine jud. Gorj cea mai mare parte), lucru pe care nu il pot afirma despre portiunea din Petrosani la Obarsia Lotrului, drumul apartinand jud. Hunedoara fiind grav deteriorat.
[nggallery id=5]

5 răspunsuri la „Petrosani – Obarsia Lotrului – Ranca

  1. ocsike August 25, 2010 la 20:00

    Np lasă nu mai fi supărat. O să de facă și la noi până facem așa, vreo 80 de ani.

  2. SIP August 30, 2010 la 13:22

    Foarte frumoasa iesirea. Eram curios unde ati pus cortul de nu v-a papat ursu?
    Cat priveste traseul Obarsie – Ranca asta inca ne-a scapat dar il vom face, multumita tie, si noi cat de curand.
    Am informatii ca drumul prost de care vorbesti Petrosani pana la limita de judet se va asfalta (plomba) cat de curand .

  3. andreileca78 August 30, 2010 la 19:49

    sa se faca ca e mare nevoie de el si va fi foarte util, va lega si 2 statiuni montare, parang si ranca, dar oare se vrea asta?

  4. Gabor Kalman Noiembrie 6, 2010 la 13:08

    1 noiembrie 2010 Obarsia lotrului ->ranca. Este semn cu drum inchis publicului …dar am urcat pe acolo in 2 ore cu un megan motor 1.6 incarcat cu marfa. Treapta de viteza folosita in general 1 maxim 2, marcaje nu sunt, panta de urcat si curbele in panta cum nu am vazut nicaieri …marginea soselei se termina cu prapastie. Drumul este asfaltat dar lipsesc portiuni din drum care probabil vor fi facuti peste vreo doi ani.
    Peisajul este frumos, merita vazut.
    Nerecomandat celor care au o inima slaba, celor care au masina cu putini cai putere s-au joase.
    Am mers de la sebes-> severin.
    Nu intrati pe drumul obarsia lotrului-> petrosani am incercat si m-am intors in schimb ranca targu jiu drum foarte bun.

Lasă un răspuns

