dare 2 dream

Blogul lui andreileca78

3.6 litri/100 km cu Honda Accord 4D 2.2DM/T


3.6 L/100 km cu Honda Accord 4D 2.2DM/T a fost consumul mediu inregistrat in cadrul concursului organizat de Honda prin reprezentantii lor teritoriali, in speta INIDAN din Tg. Jiu. Pentru cine nu stie, Honda Accord 4D 2.2DM/T este un automobil diesel cu o cutie manuala in 6 trepte, automobil care m-a impresionat prin manevrabilitate, silentiozitate, fiabilitate (din prezantarea reprezentantului), putere. Ce mai este o masina adevarata.
Scopul concursului a fost acela de a demonstra ca se poate conduce economic o masina puternica in ideea protejarii mediului inconjurator.
Mi-a placut mult idee concursului si atmosfera celor de la Inidan precum si competitia creata cu colegi si prieteni care au participat si ei: SIP (a scos 3.3 l/100 km) si Jeffry (a scos 4.2 l/100 km).
Scopul acestui post este de a oferi celor interesati informatii despre cum am incercat eu sa inregistrez un consum de carbunat redus.
Traseul a fost de 62 de km, adica de la Tg. Jiu la Bengesti, intersectia spre Ranca pana unde sunt 31 km si intors in Tg. Jiu. De la Tg. Jiu pana la Bengesti este o diferenta de altitudine, in sensul ca la dus se urca usor, drumul fiind presarat cu cateva dealuri care genereaza urcusuri si coborasuri. Astfel, am incercat sa profit de fiecare panta, cand scoteam masina din viteza pentru a inregistra o distanta parcursa cat mai mare in conditiile in care, scos din viteza consumul autoturismului ar trebui sa fie undeva de sub 1L/100km.
Am pornit cu ceva ghinion, in sensul ca primi 5 – 7 km i-am parcurs cu o viteza redusa, 30-40 km / h pentru ca aveam masina politie in spate, eram in localitate si aveam si linie continua. Nu am folosit tempomatul (stabilizatorul de viteza), mergand tot timpul cu motorul subturat, indicatorul de bord atentionandu-ma redulat sa trec intr-o treapta inferioara. Traseul fiind destul de aglomerat, nevoind sa accelerez brust, nu cred ca am depasit 75 km/h. Asa cum am spus din cauza aglomeratiei, pentru a nu folosi frana de serviciu, cand ajungeam la 65-70 km/h nu mai acceleram incercand sa raman in coloana fara a incomoda traficul si fara a risipi carburantul. Cu toate acestea, la punctul intermediar inregistrasem un consum de 3.6 L/100 k. La intoarcere, drumul a fost mai liber, nu am franat decat de doua ori, cand am pierdut din viteza (la o intersectie si in sensul giratoriu), in rest am merg destul de constant, consumul final a fost tot de 3.6L/100 km, ceea ce inseamna ca pe portiunea de la intoarcere am avut acelasi consum mediu ca si la dus (insist, pentru ca la intoarcere se pare ca se merge intr-o usoara coborare). Traseul de 62 de km l-am parcurs in 1H:13M:49S, inregistrat o viteza medie de aproximativ 50 km/H.
Am insrat in acest post pozele primite de la cei de la INIDAN.


Erori am facut pe catev rampe cand am lasat sa imi scada prea mult viteza si a trebuie sa accelerez un pic mai mult, in acele secunde, consumul indicat de computerul de bord fiind destul de ridicat (10-15 L/100 km consum instant in rampa in conditiile in care viteza scazuse la cam 30 km/100).
In traseu am intalnit 4 radare, 2 la dus, 2 la intors, zone unde am avut de pierdut din punct de verede al consumului, mergandu-se in coloana cu aproximativ 10 km sub viteza legala.
Pe viitor, daca mai particip la acest concurs, sau si daca am posibilitatea, voi utiliza stabilitatorul de viteza, care probabil te ajuta sa inregistrezi un consum si mai
redus, pentru ca se poate mult mai bine (locul 1 in acest moment, pe acelasi traseu a inregistrat o medie de 3.1 L/100 km).
Multumesc HONDA, mutumesc INIDAN Tg. Jiu, pe mine Accordul m-a convins.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: