dare 2 dream

Blogul lui andreileca78

Top 7 alimente pe care nutriţioniştii nu le-ar mânca niciodată


Şapte sunt alimentele pe care nu­triţionista Mihaela Bilic, au­toarea cărţii „Trăiesc, deci mă ab­ţin”, nu le-ar mânca niciodată. Cunoscutul medic a realizat pentru Gândul o listă a produselor de care trebuie să ne ferim.
Astfel, dr. Bilic spune că zahărul ocupă numărul 1 în clasamentul alimentelor extrem de dăunătoare pentru organism. „Zahărul, din punctul meu de vedere ar trebui folosit drept condiment; să îl presărăm pe diferite preparate.
Mai mult, pe acest aliment ar trebui să existe, ca şi în cazul ţigărilor, pictograme, pe care să scrie «Consumul excesiv de zahăr dăunează grav sănătăţii»”, completează nutriţionistul Bilic. Specialistul adaugă că zahărul îmbătrâneşte, duce la creşterea colesterolului din sânge, la apariţia diabetului şi a bolilor cardiovasculare. „Acest aliment este unul din produsele alimentare care duce la apariţia dependenţei. Persoanele care devin dependente de zahăr pot intra chiar şi în sevraj”, explică Mihaela Bilic. Ca şi alcoolul, acest aliment dulce are calorii „goale”, iar organismul uman poate să funcţioneze perfect fără nici un gram de zahăr.

Margarina are un conţinut caloric des­tul de ridicat. „Recomand pacienţilor să mănânce unt şi să renunţe la mar­garină. Untul conţine mai puţine grăsimi, comparativ cu margarina. În plus, vitaminele A şi E se găsesc şi în unt”, spune dr. Mihaela Bilic. Potrivit nutri­ţioniştilor, margarina poate duce la apariţia bolilor cardiovasculare, şi a bolilor neurodegenerative. Atunci când grăsimile sunt asimilate de către corp, sistemul imunitar devine slab, iar organismul prezintă o sensibilitate mai mare la infecţii, la intoxicaţii şi chiar la apariţia cancerului. În acelaşi timp, acest aliment poate dezvolta rezistenţă la insulină, în cazul persoanelor bolnave de diabet.

Produsele de patiserie au un conţinut ridicat de kilocalorii. „Aceste alimente conţin margarină şi făină. Nu spune nimeni să renunţăm la un croissant la micul dejun, dar acesta nu trebuie să devină obişnuinţă sau să începem să înlocuim o masă cu produsele de patiserie”, recomandă dr. Bilic. Aceste alimente nu aduc organismului nici un beneficiu, deoarece pateurile sunt lipsite de orice tip de vitamine. Medicii specialişti spun că principalul risc evidenţiat este creşterea în greutate, într-un timp destul de scurt, lucru ce poate duce, în timp, la obezitate.

Brânza topită este de calitate inferioară, iar organismul uman nu beneficiază de aceleaşi calităţi pe care le primeşte de la brânza obişnuită. „Brânza topită este obţinută din resturile de la brânză. În plus, are un conţinut caloric destul de ridicat. Recomand părinţilor să folosească pentru sendvişuri brânză normală şi să renunţe la acest tip de aliment, deoarece este nesănătos pentru organismul copiilor”, spune dr. Mihaela Bilic.

Iaurtul de fructe şi băuturile răcoritoare. „Au un conţinut ridicat de zahăr, ca să nu mai vorbim de raportul caloric. Decât să mâncăm un iaurt cu fructe, mai bine optăm pentru unul natural. Sucurile care sunt sută la sută naturale trebuie evitate. Recomand pacienţilor maximum un pahar de suc pe zi, deoarece şi fructele au zahăr”, explică medicul.
Produsele de tip fast-food sunt bogate în grăsimi „rele”. „Putem opta cel mult o dată pe lună pentru restaurantele de acest tip, dar trebuie să fim conştienţi de riscul la care ne expunem, deoarece aceste preparate sunt extrem de bogate în calorii, deşi volumul lor este unul mic”, spune dr. Bilic.

Popcornul la microunde este cancerigen. În plus, medicii nutriţionişti spun că un ingredient ce dă aromă de unt floricelelor de porumb, care se prepară la microunde, poate duce la apariţia unor maladii pulmonare.

Sursa: gandul.info (preluat integral, poate ne schimbam un pic😀 )

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: