dare 2 dream

Blogul lui andreileca78

Despaguri de la CFR pentru intarzierea trenului?


Calatorii cu trenul trebuie sa se bucure? Vor primi despagubiri cand intarzie trenul? Nu cred pentru ca cu toate ca Regulamentul comunitar 1371/2007 va intra în vigoare la 3 decembrie în toate statele membre ale Uniunii Europene, inclusiv în România, şi are ca scop protecţia drepturilor călătorilor şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor de transport feroviar, se pare ca CFR va obtine o derogare de 5 ani.

Cel mai greu de aplicat prevedere (despagubirea in caz de intarziere), în condiţiile stării deplorabile a infrastructurii româneşti, este cea care instituie dreptul călătorilor de a cere despăgubiri de 25% din preţul biletului, în cazul în care trenul a avut o întârziere mai mare de 60 de minute, şi de 50% dacă întârzierea a depăşit două ore. Potrivit bilanţului la şase luni al CFR Călători, pe reţeaua de cale ferată circulă zilnic, în medie, 178.561 de persoane.

Cel puţin 10% dintre acestea ar putea avea dreptul, în virtutea noilor reglementări, să ceară despăgubiri pentru întârzierea trenului, după cum au declarat pentru Gândul surse din sistemul feroviar. Luând în calcul un preţ mediu al biletului de 50 de lei, cât costă pe relaţia Bucureşti – Constanţa, rezultă că CFR Călători ar trebui să plătească zilnic despăgubiri de 222.500 de lei, la un nivel al compensaţiei de 25%. Anual, suma s-ar ridica la 8,21 milioane de lei, adică aproape două milioane de euro. Cele mai frecvente întârzieri sunt înregistrate tocmai pe ruta Bucureşti – Constanţa, din cauza lucrărilor de modernizare care durează de patru ani de zile. Apoi, mai toate trenurile de lung parcurs au întârzieri ce depăşesc o oră.

Din totalul reţelei feroviare româneşti, de 20.385 km, 5.148 (38%) sunt scadenţi la reparaţii capitale, în aceeaşi situaţie aflându-se 10.998 dintre cele 18.170 de poduri şi podeţe, adică 60,53%. Un număr de 209 poduri şi podeţe necesită refacere integrală, de la zero. Numărul punctelor periculoase a ajuns la 1.054, dintre care 119 sunt situate pe magistrale şi linii principale, iar cel al restricţiilor de viteză – la 373.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: