dare 2 dream

Blogul lui andreileca78

OUG 34 / 2009 – masuri extreme


Pe scurt masurile cele mai importante prevazute in aceasta ordonanta sunt:
– firmele vor fi obligate sa plateasca un impozit minim pe transe de venit, adica cel mai mic impozit de plata va fi de 2.200 lei anual;
– cheltuielile cu combustibilul aferente autoturismelor vor fi nedeductibile iar tva aferent nu va beneficia de drept de deducere, ceea ce inseamna ca la un bon de 100 de lei (tva inclus), incepand cu 01.05.2009 firmele vor pierde odata tva-ul aferent, adica 15,97 lei si cheltuiala care anterior fusese deductibila, adica 13,44 lei, adica vor pierde in total 29,41 lei, adica ~30%. Destul de mult nu?
– tva-ul aferent achizitionarii autoturismelor nu va putea fi dedus la achizitionare.

Cred ca masura cu impozitul nu este foarte rea, dar trebuia impusa pentru firmele care cu venituri mai mari de 52.000 lei sa respect pragul Guvernului, sau sa existe macar o derogare pentru firmele nou infiintate pentru a stimula aparitia acestor intreprinderi mici care dau totusi o pondere importanta in economia nationala.

Atasez OUG 34/2009, sau ordonanta minune aici.

23 responses to “OUG 34 / 2009 – masuri extreme

  1. sip Aprilie 16, 2009 la 10:03

    N-am inteles exemplul tau . De ce 30% si nu intreaga 100 daca cheltuiala este nedeductibila ?
    Explica-mi ?

    • andrei Aprilie 16, 2009 la 10:16

      Ma refer la suma pe care o vor pierde firmele incepand cu 01.05.2009 fata de perioada cand OUG 34 nu era in vigoare (adica daca inainte cei 100 de lei in permiteau sa scazi 15.97 lei tva si 13.44 lei reprezenta impozitul pe profit care ca scadea, adica 100-tva=84.04 * 16/100 = 13.44 lei); pentru ca dupa 01.05.2009 cei 100 de lei vor fi integral nedeductibili.

  2. mihai cezar Aprilie 23, 2009 la 13:42

    Nu e valabila chestia cu maxim un autoturism pentru fiecare membru de conducere? Parca da…E rau pentru firmele care au multe auto pentru agenti, dar la 3-4 ?? Ce zici ?

  3. dadatroll Aprilie 23, 2009 la 23:09

    Deci sa mai mearga firmele si pe jos nu nu mai cu masina.

  4. shorty Aprilie 24, 2009 la 09:46

    Poate pica guvernul asta sa ne scuteasca o data de toate aberatiile pe care le clocesc cu grija. Vorba lu’ Badea… ma simt mai jefuit de acest sistem pe zi ce trece!

  5. un sibian Aprilie 27, 2009 la 22:33

    sa mergem cu totii la vot sai sa votam contra lui basescu! astfel vor vedea politicienii nostrii ca in campania electorala vor trebui sa convinga peste 50% din numarul persoanelor cu drept de vot, nu ca acum peste 50% din persoanele care merg la vot (adica 30% din persoanele cu drept de vot). sa nu se mai dea mari ca au ajuns la guvernare cu procente mari. sa le dam procente mari peste nas! hotii astia se bazeaza pe electoratul lor + cativa batrani carora le dau cadouri in campania electorala! si sa iesim la mitinguri cand fac prostii! ei ce se gandesc? nu sunt de acord cu noi cca 40-50-60% din persoanele care voteaza, oricum nu conteaza! sunt 70% indiferenti in tara asta care nu ne suporta dar ne dau pace (cei care nu merg la vot)! de fapt, telul lor e acela de a ne lasa indiferenti, scarbiti de ei, nu le pasa! sa le mearga lor afacerile – asta e interesul!

  6. zoly Aprilie 28, 2009 la 06:38

    Domnilor aceasta OUG 34/2009 este cea mai mare aberatie pe care am putut sa o citesc. Oare guvernul vrea sa mai colecteze cate ceva la buget sau pur si simplu vrea sa se blocheze la incasare. Dupa parerea mea cele mai multe IMM-uri in situatia actuala deabia supravietuiesc, nu au de lucru, restructureaza, cunosc 10-15 societati din domeniul meu de activitate care au inchis. Ma gandesc sa inchid si eu, oamenii sa-i ia guvernul sa le dea sa munceasca, sa supravietuiasca caci eu nu am de unde sa dau de munca si bani in continuare.
    Am pierdere de 25000 lei in 4 luni, deoarece am mentinut angajatii (rau am facut) adica nu am produs nimic decat sa platesc dobanzi, rate, credite si utilitati salarii si am tot SPERAT CEVA DE LA GUVERN o facilitate fiscala ceva sau ca ne ajuta cu deblocarea creditelor la persoane fizice, deoarece obiectul meu de activitate de asta depinde dar vad ca ne da la cap.
    SA-I IA DREACUL PE TOTI NEBUNII CARE AJUNG ACOLO SI NU AU IDEE DE PROBLEMELE NOASTRE ALE ANGAJATORILOR MICI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. dddd Aprilie 28, 2009 la 12:09

    Din cate am inteles eu din oug 34 daca ai autoturisme pentru cei din functiile de conducere si agenti nu ai probleme cu deductibilitatea tva la achizitiile de autoturisme, reparatii si benzina precum si a cheltuielilor cu benzina si reparatiile. Devin nedeductibile cheltuielile si tva pentru autoturismele care nu sunt alocate directorilor si agentilor.
    Problema cea mai arzatoare la buzunar ramane cea a impozitului minim ce trebuie sa il platesti chiar in conditiile in care nu ai activitate intr-un trimestru. Oare la sfarsitul anului te lasa sa regularizezi ce ai platit intr-un trimestru in care nu ai avut cifra de afaceri cu impozitul efectiv platit in trimestrele urmatoare? Sunt multe firme care in primul trimestru al anului nu prea au activitate (mai ales cele care activeaza in domeniul constructiilor, publicitate- se stie ca bugetele pentru reclama si publicitate se aproba de regula dupa luna martie) si in aceste conditii sunt obligate la plata impozitului minim. Sunt curioasa cand apar normele de aplicare.

  8. andrei Aprilie 29, 2009 la 04:47

    Sa va dau un exemplu clar de idiotenie a acestei ordonante: firma la care lucrez are sediul in Petrosani, dar tine de administratia financiara a mun. Deva, iar intre Petrosani si Deva sunt 100 de km.
    Cum la adm. Deva trebuie depuse declaratiile fiscale (toate declaratiile, inclusiv 100, 102, 300, etc), contul din trezorerie a fost mutat automat tot la Deva, cum facem cu cheltuielile acozionate de depunerea ordinelor de plata si a declaratiilor?
    Pentru a le putea deconta va trebui sa mergem cu maxi-taxi sau cum pentru ca, combustibilul e nedeductibil…
    Mentionez ca administrarea fiscala ca sa ii spun asa s-a mutat la Deva NU prin decizia firmei.

  9. Florin Aprilie 29, 2009 la 09:04

    Intrebare:
    Am un mic bussines care implica a ma deplasa la client acasa, in 4 judete adiacente. Autoturismul, care il am pe firma, imi pot deduce cheltuielile cu intretinerea, dar cheltuielile de deplasare in care grosul il reprezinta carburantul, nu mi le pot deduce. Ce fac agentii economici care isi trimit salariatii in delegatie in celalalt colt de tara cu un autoturism pentru rezolvarea unor sarcini de serviciu in conditiile in care nu isi mai pot deduce cheltuielile cu carburantii?
    Eu acum va trebui sa ma deplasez cu „caruta comunala” si sa deduc c/v biletului de transport. Clientii vor trebui sa astepte serviciile mele ca ma voi deplasa mai greu, functie de orarul acestor curse. Totodata nu voi mai putea sa-mi iau cu mine toate echipamentele necesare desfasurarii activitatii si daca imi mai trebuie ceva sa mai astepte domnii clienti ca eu trebuie sa le fac pe plac d-lor guvernanti…

  10. andrei Aprilie 29, 2009 la 09:06

    Sa asteptam normele alea, poate is mai indulgente…

  11. Lavinia (Arad) Aprilie 29, 2009 la 10:10

    Buna ziua!
    Aseara am auzit la stirile Pro TV ca soc com care isi incep activitatea si cele care suspenda activitatea nu platesc impozitul forfetar. In oug 34/2009 am gasit ca cele care se infiinteaza platesc! Au aparut deja Normele sau s-au mai facut ceva modificari? Pe mine ma intereseaza in mod special cele care isi suspenda temporar activitatea deoarece am avut un mic magazin satesc si merge din ce in ce mai rau asa ca ptr o perioada preferam sa suspendam activitatea dar in oug 34/2009 scrie ca prima transa de venituri e de la 0 (zero) si eu inteleg ca si cele cu activitatea suspendata, deci cu venit o platesc si mai erau discutii pe tema asta? Cum e pana la urma? Puteti sa ma lamuriti eventual si cu exemplificare din legislatie, VA ROG!
    Multumesc frumos.
    Sa aveti o zi cat mai placuta si linistita!
    Lavinia

    • victoria Iunie 21, 2009 la 11:53

      si eu am suspendat activitatea unei firme incepand cu data de 02.06.2009,deci mai platesc impozit forfetar pe o luna in acest an(luan mai)

  12. sip Mai 4, 2009 la 11:06

    Felicitari Andrei, esti pe locul II, azi, in Blog of the day cu postul asta ….
    Bravo !

  13. camelia Mai 7, 2009 la 05:48

    Sunt actionar unic la o societate care nu are nici un fel de venit in ultimii 2 ani si sunt obligata sa platesc impozit in valoare de 2200 lei/an. Nu mi se pare corect ca eu, care sunt salariat la o alta societate, sa platesc acest impozit din salariul meu, avind in vedere ca pe societatea respectiva nu realizez venit.

  14. dadatroll Mai 7, 2009 la 07:00

    Pai cateodata masurile extreme trebuie.

  15. COSTICA Mai 21, 2009 la 10:30

    Au fost publicate normele de aplicare?

  16. csurika Mai 27, 2009 la 07:03

    Buna
    ieri, la data de 26.05.2009, la postul de radio local am auzit ca firmele suspendate in masura in care isi reinnoiesc activitatea vor plati impozitul forfetar retroactiv si pentru perioada cat timp erau suspendate..mi se pare absurd..sau oare era o alarma falsa sau o greseala??
    mai am o intrebare eu am suspendat firma mea platind taxa de 270 lei si pot sa cer dizolvarea ei in aceasta stare..nuuuu platesc impozitul in nici un caz:D!

    • mihai m. Iunie 1, 2009 la 10:59

      Din pacate posibilitatea dizolvarii firmelor influienteaza impozitul forfetar, doar dupa finalizarea intregii actiuni la Registrul comertului si la Finante. Pana atunci impozitul foefetar ramane exigibil. Impozitul nu se aplica retroactiv adica in perioada dinainte de 1 mai.2009 iar opozitia platii este lipsita de sens fiind urmaribila 5 ani.

Lasă un răspuns

