dare 2 dream

Blogul lui andreileca78

Declaratie adaos comercial maxim


Recent, adica joi seara, am aflat de inca o declaratie care trebuia / trebuie depusa la administratia financiara. Se depune se pare in baza Legii 12/1990 care prevede la art. 1 litera f “nedeclararea de catre operatorii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision” constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savarsit.

Aceasta lege a fost republicata in MO 291/05.05.2009 si probabil ne-am adus (includ aici si organele fiscale) aminte de ea pentru ca am vazut o oarecare agitatie pe forumurile de specialitate. Amenda pentru nedepunerea acestei declaratii este cuprinsa pentru persoanele juridice intre 3000 lei – 18000 lei.
Dupa mine, aceasta declaratie trebuie depusa la inceperea activitatii pentru ca incluse formularea “inainte de aplicare”, dar nu stiu daca trebuie depusa pentru fiecare punct de lucru sau nu.
De asemenea probabil trebuie depusa de toate firmele, nu doar de cale care au ca si activitate principala comertul, ocazional orice firma putand face activitate comerciala daca s-a mentionat acest lucru in actul constitutiv.
Atasez Legea nr. 12 din 1990 repulicata in MO 291/05.05.2009 si un model de declaratie.

8 responses to “Declaratie adaos comercial maxim

  1. dimidi iunie 9, 2009 la 07:24

    Sa-mi arate si mie cineva UNDE e termenul de depunere a acestei declaratii ca ne-au innebunit cu niste prostii!!!!!!

  2. ela iunie 12, 2009 la 08:47

    si care e adaosul maxim? peste care esti amendat ?

    • andreileca78 iunie 12, 2009 la 08:50

      Ideea e ca tu declari care este adaosul comercial maxim practicat in unitate, adaos pe care nu ai voie sa-l depasesti.

      • ela iunie 15, 2009 la 06:49

        si daca eu cumpar de la fabrica 4buc X la un pret si primesc promotie 1 buc Y la 1 leu…. si Y are pret comparativ cu X…. daca eu vand X si Y la acelasi pret pe unul am 30% adaos si pe celalalt poate de 100 x pretul de achizitie. Daca as primi X 4+1 gratis ar fi doar o reducere de 20% a pretului de achizitie… asa ce fac? ce adaos pot sa declar pt produsul Y?

  3. andreileca78 iunie 15, 2009 la 06:51

    Eu m-a asigura ca declar un adaos comercial mai mult decat acoperitor, pentru ca in viitor pot apare to felul de situatii .

  4. ela iunie 15, 2009 la 06:58

    bine si eu am declarat 0-500% .. dar cazul prezentat mai sus nu il acopera

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

