dare 2 dream

Blogul lui andreileca78

Normele de aplicare alte OUG 34/2009 au fost elaborate


In sfarsit a aparut o varianta a normelor de aplicare a OUG34/2009 pe care o puteti descarca de aici.
Sunt cateva exceptii de la aplicarea impozitului minim (suspendatii si nouinfiintati) ceea ce e ok. Dar nu se precizeaza nimic despre autovehiculele destinate exclusiv transportului de personal in scopul desfasurarii activitatii (de ex cand contribuabilul este chemat la sediul administratiei financiare, cand trebuie depuse declaratiile fiscale sau ordinele de plata la banci, precum si multe alte situatii care necesita deplasarea) nu se va deduce nici tva-ul si intreaga cheltuiala va fi nedeductibila.
Pe scurt din aceste norme:
-grila de impozitare minima se aplica si in cazul microintreprinderilor care opteaza pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor;
-impozitul minim se va aplica in cazul firmelor al caror impozit pe profit se situeaza sub nivelul aferent intervalului veniturilor in care se incadreaza;
-impozitul pe profit minim nu se va aplica nici contribuabililor nou infiintati, pentru anul in care se inregistreaza la Oficiul Registrului Comertului, aici normal zic pentru ca acestia nu au inregistrat venituri in anul precedent;
-prevederile referitoare la impozitul pe profit minim nu se aplica societatilor in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului;
-nu intra sub incidenta impozitului minim societatile care la data de 1 mai 2009 se aflau in inactivitate temporara si aceasta inceteaza in cursul anului 2009, pentru perioada aferenta de la incetarea inactivitatii pana la 31 decembrie 2009;

-contribuabilii care se infiinteaza in cursul anului ca urmare a operatiunilor de reorganizare (fuziune, divizare, etc.) vor aplica impozitul pe profit minim de la data inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului;
-in cazul in care contribuabilii se infiinteaza prin fuziunea a doua sau mai multe societati, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale sunt veniturile insumate ale societatilor participante, inregistrate la 31 decembrie a anului precedent;
-in cazul in care contribuabilii se infiinteaza prin divizarea unei societati, pentru determinarea impozitului minim datorat, veniturile totale anuale se determina proportional cu valoarea activelor si pasivelor transferate de catre persoana juridica cedenta, conform proiectului intocmit potrivit legii, care stabileste si criteriul de repartitie a activelor si pasivelor transferate;
In plus se explica ce inseamna autovehiculele care pot deduce in continuare taxa pe valoarea adaugata la cheltuielile cu combustibilul. Aceste explicatii le gasiti in norme.

About these ads

24 responses to “Normele de aplicare alte OUG 34/2009 au fost elaborate

  1. sip mai 4, 2009 la 09:43

    Bun postul !

  2. Delia mai 4, 2009 la 14:41

    Intrebare: consumul de carburanti de pe autoutilitare sub 3,5 t este deductibil chiar daca nu este folosita la interventii si reparatii ci pentru deplasarea echipei de montaj lucrare?
    Directorul comercial al unei societati este echivalat cu un agent de vanzari d.p.d.v. al dreptului deductibilitatii de combustibil?
    Cum se stabileste consumul de combustibil necesar transportarii personalului de acasa la serviciu si de la serviciu acasa? Cum se justifica scriptic? Se stabileste un consum lunar de la care nu poti face rabat avand in vedere ca rutele nu se schimba?

  3. andrei mai 4, 2009 la 14:51

    Nedeductibil combustibilul pentru “vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane” si cum autoutilitara reprezinta banuiesc si transport de marfa, se poate deduce.
    Director = agent de vanzari este fosrte discutabil, dar cred ca poate fi asimilat.
    Atentie la transportul personalului la si de la locul de munca se precizeaza ca este acceptata cand “există dificultăţi evidente de a găsi mijloace de transport şi există un acord colectiv între angajator şi angajaţi prin care angajatorul se obligă să asigure gratuit acest transport.”

  4. Popescu Aurelian mai 4, 2009 la 15:45

    Am o societate, SRL, din anul 2004, dar la care nu am avut activitate. Trimestrial si anual am facut declaratii de inactivitate “de la infiintare si pana in prezent”.La camera de comert am dat declaratii contracost, inclusiv pentru anul 2008 ca nu am avut activitate. In aceste conditii de ce trebuie sa platesc impozit? Se spune ca trebuie sa suspend activitatea pentru a nu plati impozit. Cat ma costa suspendarea la care se adauga probabil alta taxa pentru inceperea activitatii. Nu stiu cand voi porni activitatea, poate peste un an, poate peste trei sau niciodata. Am asteptat vremuri mai bune, legi mai clare si mai corecte dar vad ca tinta legislatiei actuale si posibil si viitoare este catre alta directie, contrara intereselor noastre.
    Va multumesc pentru in telegere.

  5. andrei mai 4, 2009 la 16:05

    Suspendarea activitatii costa in jur de 110 lei si e valabila pentru maxim 3 ani. La reluarea activitatii, cheltuielile pentru reativare vor fi cam la fel (vezi http://andreileca78.wordpress.com/2009/04/27/suspendarea-activitatii-consecinta-oug-342009/).

  6. cs mai 4, 2009 la 17:51

    Suspendarea m-a costat 2.6 milioane lei vechi , azi 4.05.09.

  7. doina mai 4, 2009 la 21:05

    Imi puteti spune ce se intampla daca se depune dosar de suspendare dupa data de 1 mai? multumesc

    • andrei mai 4, 2009 la 21:09

      daca pui de ex pe 12 mai probail vei plati impozit pe o luna,sau altfel spus vei calcula impozitul pentru numarul de luni de activitate intregite (ex 6 luni si 4 zile = 7 luni).

  8. AndreeaN mai 5, 2009 la 09:00

    Ce parere aveti despre tva-ul aferent unui contract de leasing financiar incheiat inainte de 01.05.2009?! Conform normelor metodologice aceasta nu este deductibila, daca autoturismul nu se incadreaza in cele 4 situatii. Totodata, conform leasigului financiar, dreptul de proprietate(cumpararea lui) se transfera la sfarsitul contractului de leasing. Deci am putea considera tva-ul ca fiind deductibil?! Multumesc.

  9. Geta R mai 5, 2009 la 18:03

    Salut
    Am un SRL in stare de Dizolvare judiciara cf. art. 237 din Legea 31/1990 din data de 11.12.2008 .
    Din cate am inteles, radierea din oficiu poate dura pana la 1 an de zile de la aceasta data. Mentionez ca nu am avut niciodata activitate.
    Pana in momentul radierii va trebui sa platesc impozitul forfetar?
    Multumesc,
    Geta

  10. sip mai 7, 2009 la 07:39

    @Geta R – Dupa mine un act normativ nu actioneaza retroactiv .

    • andrei balint iunie 26, 2009 la 20:38

      ai dreptate in normele de drept exista principiul neretroactivitatii legii!

    • andrei balint iunie 26, 2009 la 20:44

      art.15al.2 din Constitutia Romaniei spune ca:legea dispune numai pt.viitor,cu exceptia legii penale mai favorabile!(CONSTITUTIA ROMANIEI DIN noiembrie 1991)

  11. andrei mai 7, 2009 la 11:15

    Incepan cu 01.05.2009 daca activitatea nu este suspendata, cred Geta R ca vei plati.

  12. Georgel mai 7, 2009 la 16:58

    Stimate domnule Andrei cred ca ati gresit atunci cand ati scris pe blog:
    “Pe scurt din aceste norme:
    -grila de impozitare minima se aplica si in cazul microintreprinderilor care opteaza pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor;”
    Am citit cu mare atentie proiectul de norme incarcat de la legatura mentionata de dv. si nu am gasit niciunde ca se aplica grila si la microintreprinderi….
    Poate am descarcat documentul incomplet… sau poate nu am citit cu mare atentie.
    Cu stima,
    Georgel

  13. andrei mai 7, 2009 la 17:59

    In OUG 34 se modifica articolul 107 din Codul fiscal si se mentioneaza ca “„Cota de impozitare
    Art. 107. — (1) Cota de impozitare pe veniturile microintreprinderilor este: 2% in anul 2007; 2,5% in anul 2008; 3% in anul
    2009.
    (2) In situatia in care impozitul datorat de microintreprinderi este mai mic decat impozitul minim anual, prevazut la art. 18
    alin. (3), acestea sunt obligate la plata impozitului la nivelul acestei sume.”

    Ordonanta este atasata articolului: http://andreileca78.wordpress.com/2009/04/15/oug-34-2009-masuri-extreme/

    Multumesc oricum d-le Georgel, m-ai facut sa caut sa fiu sigur ca am inteles bine de prima data.

  14. Dorian mai 8, 2009 la 07:08

    Vor disparea toate firmele fantoma fara activitate din Romania. Sunt zeci de mii, cu siguranta. Si nu poate fi decat un lucru pozitiv, macar vom avea o imagine corecta a microeconomiei romanesti.

    • GENI mai 26, 2009 la 09:28

      Am o firma infiintata in noiembrie2008; in care am bagat bani; e normal sa nu am profit in 3 luni; e corect sa platesc impozit pe ceva ce inca nu am obtinut ?(profit) . Speram ca dupa recuperarea investitiei sa incep sa produc si pentru mine si pentru STAT. Dar se vede treaba ca nu se doreste decat ca cei care sunt deja sus sa ramana acolo si SINGURI , CAT MAI PUTINI BOGATi!Oricum daca nu realizezi STATUL nu o sa castige , pentru ca , orice economist stie ca se obtine mai mult , luand de la mai multi , mai putin si nu luand mult de la nimeni. In plus , firmele se inchid , sporeste SOMAJUL, STATUL nu mai incaseaza bani din contributii , impozite si taxe (TVA,etc.)sper ca m-am facut auzita !

  15. Antonya iunie 29, 2009 la 14:00

    As dori sa stiu si eu care este impozitul minim pt o societate care este in pierdere de 1 an de zile, fiindca se modernizeaza!

    • andreileca78 iunie 29, 2009 la 15:44

      Daca in anul 2009, impozitul depinde doar de veniturile inregistrate in 2008. Astfel, in functie de nivelul acestora, vezi in grila de mai jos care este impozitul anual de plata. Pentru termenul de 25.07.2009, pentru ca OUG 34 a intrat in vigoare cu 01.05.2009, va fi de plata 2/12 din suma din tabel.
      +————————————–+—————————————+
      | Venituri totale anuale | Impozit minim anual |
      | (lei) | (lei) |
      +————————————–+—————————————+
      |0-52.000 | 2.200 |
      +————————————–+—————————————+
      |52.001-215.000 | 4.300 |
      +————————————–+—————————————+
      |215.001-430.000 | 6.500 |
      +————————————–+—————————————+
      |430.001-4.300.000 | 8.600 |
      +————————————–+—————————————+
      |4.300.001-21.500.000 | 11.000 |
      +————————————–+—————————————+
      |21.500.001-129.000.000 | 22.000 |
      +————————————–+—————————————+
      |Peste 129.000.001 | 43.000 |
      +————————————–+—————————————+

  16. Corina septembrie 16, 2009 la 21:35

    Am intrat pe acest blog pentru a ajuta pe cineva sa-si clarifice cateva aspecte legat de acest impozit minim. Ca persoana neinteresata de infiintarea unei firme sau de alte activitati de acest gen, pot doar sa constat ca aceasta ordonanta este un abuz.

  17. mirela septembrie 24, 2009 la 09:40

    pentru o firma de constructii ,referitor la nedeductibilitatea cheltuielilor cu combustibilul aferent autoturismului condus de director ,am o intrebare . directorul merge fregvent pe santier care nu e in aceeasi localitate cu sediul firmei , e la 200-300 km distanta , ce fac cu cheltuiala cu combustibilul ? E nedeductibila?

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: